tiistai 23. lokakuuta 2018

Mietteitä lokakuiselle tiistaille.. 😋

Tiistai. Viikon toinen päivä ja nyt jo tuntuu siltä että saisi olla joko viikonloppu tai vaikka kokonaan uusi viikko.. ja miksi.
Olen päivä päivältä miettinyt enemmän ja enemmän omaa äitiyttäni. Olenko hyvä äiti lapsilleni ja ennen kaikkea hyvä vaimo rakkaalle miehelleni.
Rakastan heitä kaikkia ylikaiken ja mitään en vaihtaisi pois, mutta mitä olette mieltä. Saako äiti olla koskaan väsynyt? Saako äiti ottaa edes yhden päivän viikosta löysemmin? Ei saa. Äidille kuuluu kotityöt, siivoukset, ruuanlaitot, ym.
Eihän äiti ole äiti ja hyvä vaimo ellei nämä hommat kotona toimi.
Olen antanut lapsilleni kaiken sen minkä pystyn. Aina on puhtaat vaatteet, ruoka ja siisti koti kun tulevat kotiin.
Mutta..
Nyt olen äitinä ajatellut että minunkin on ehkä aika saada tehdä myös jotain muutakin.
Olen miettinyt aloittavani ihan uuden sivun elämässäni ja haastan itseäni uusiin asioihin.
Aloitan opiskelut, siis mikäli saan kaiken menemään putkeen.
Mieheni tekee ilmanvaihtoalan työtehtäviä. Nyt meinaan hakea saman alan opintoihin ja mahdollisesti jopa työtehtäviin.
Huomenna selvitän mahdollisuuteni tähän alaan ja jos sinne pääsen, niin lähden enemmän kuin innoissani kokeilemaan uusia haasteita.
Tiedän että tulisin olemaan siinä hyvä, työssä sekä opinnoissa.
Ja voitte olla varmoja, että jos saan opiskelupaikan niin minähän perkele näytän kaikille että minusta on siihen! ;)
Nyt kun olen tästä myös miehelleni puhunut niin hän on kehoittanut minua tekemään niin, mutta silti pelkään että hän olettaa minun 'astuvan' hänen varpailleen kun samassa koulussa käyn tai ehkä myös mahdollisesti samassa firmassa tekisin töitä.
Haluaisin enemmän kuin mitään näyttää kaikille, myös miehelleni että en ole mikään hienostunut prinsessa mikä tekee äitien työt ja hoitaa kodin. Minusta on myös vaativampiin hommiin ja sitä minä ehkä juuri kaipaankin. Haasteita, uutta alaa ja rankkaa työtä!

Ja äitinä voin sanoa muille äideille, että kyllä ne pyykkivuoret ja astiakasat jaksavat odottaa. Aina ei ole pakko olla siistiä ja kulkea silkkihansikkain kotona. Äideillä saa myös olla vapaata aikaa ja tehdä sitä mitä tosissaan haluaa.
Haluan olla äiti ja etenkin hyvä vaimo, mutta nyt koen tarvitsevani muutakin sisältöä näyttääkseni sen heille. :)

Huomista odottaen. Kerron teille kunhan vastauksia vaan saan..

-Heidi-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti